maanantai 21. helmikuuta 2011

Kangasvaraston täydennystä

Tulipas taas vähän täydennystä kangasvarastoon. Mummoni lahjoitti minulle muutamia ihania vanhoja puuvillakankaita ja tänään tarttui kirppikseltäkin mukaan vähän kankaita.


Tässä muutama poiminta mummoltani saamistani kankaista:


Käyttämätön pussilakana. Vielä tuntuu tärkkikin olevan päällä.



Kaksi n. 2 metrin palasta (käyttämättömiä)

Tätä ihanaa kangasta olen nähnyt ennenkin kirpputoreilla mm. vihreän värisenä. Jäi silloin ostamatta kun oli minusta jotenki "pelottavaa" kangasta, kun tuolta alareunan pojalta puuttui silmät. Tai silmän reunat oli muttei tuota keskustaa. Tästä kankaasta on ollu muutamassakin blogissa aiemmin puhetta ja edelleen haluaisin kuulla tämän kankaan tarinaa, jos joku sattuu tietämään. Mieheni mielestä tämä on "Maissilapset" (se elokuva) kangasta.






Ja sitten kirppikseltä tarttui mukaan aika musta-valkopainotteisia kankaita:




Monta metriä näitä musta-valkeita, paksuja puuvillakankaita. Mulla olikin huutava pula justiinsa musta-valkoisistakankaista, joten olin kyllä iloinen kun nämä löysin. :)


Vähän ompeluksia taas valmiina, niistä yritän saada juttua myöskin. :)

6 kommenttia:

  1. Oi vitsit, se punainen lapsi-kangas on MIELETTÖMÄN upea!!!! Minulla oli vain pikkuinen suikale (sika-kallilla hinnalla huutiksesta ostettu) ja pikkuisen laukun tästä sain. Oh kui löytyis vielä jostain...

    VastaaPoista
  2. Lapsikangas on jotenkin oikeasti pelottava, omani olen myynytkin pois. Käytin kyllä lapsella aluslakanana, toivottavasti ei hälle tullu mitään traumoja :)

    VastaaPoista
  3. Upeita! Innolla odotan mitä saat näistä aikaiseksi :)

    JA kiitoksia, vaihtarikankaat saapuivat tänään! :)

    VastaaPoista
  4. kewa, hieno se on mutta kuten ninnukin sanoi niin jotenki vähän pelottava. Tai ainaskin tuo kohta (joka ei valitettavasti ees tuossa kuvassa oikein näy) missä on tuo poika.

    Sani, muakin jänskättää jo mitä näistä tekisin. :D Yksi takki on jo tosin tehty mutta paljonhan tuossa on taas materiaalia mistä vääntää vaikka ja mitä.

    Hyvä että kankaat tuli perille. :)

    VastaaPoista
  5. Oi kuinka nostalginen olo tulee tuosta kankaasta. Ja voin sanoa ettei ole mitään traumoja jäänyt vaikka omassa lapsuudessa tuota on kotonani ollut runsaasti. Aivan ihana ja ottaisin itelleni ihan heti. :D

    VastaaPoista
  6. Mulla on just tota "pelottavaa" kangasta juurikin punaisena. Mulle tulee siitä mieleen 70-luvun lähiö meininki. En ole ajatellut, että se olisi pelottava, ehkä vähän ankea jollain tapaa.

    VastaaPoista